mallanelleking

Alla inlägg under december 2016

Av mallan elle - 30 december 2016 22:15

Min favoritscen i Mamma Mia, är när Sophie Sheridan (Amanda Seyfried) och Donna Sheridan (Meryl Streep) håller på och gör iordning sig för bröllopet. Låten som dom sjunger under tiden gör stämningen också, det blir känslosamt osv.

 

Gillar såklart alla scenerna i filmen, men just denna är en av mina favoriter och är den på bilden som är här under.

 

 

Av mallan elle - 30 december 2016 21:48

Pluggade som en tok förut.. Känner att jag bara vill bli klar med den uppsatsen som jag håller på med osv.

 

Gick ut en sväng förut med Lucas,när jag skulle vara barnvakt för honom eller hur man ska förklara. Blev att vi gick till mormor en snabb sväng, efteråt gick vi till Alice och var där i typ en timme. När vi gick därifrån blev det att vi gick till Ica, skulle köpa lite grejer osv. Åt kvällsmat direkt när vi kom hem till mamma igen, kollade lite på youtube också. 

 

Ser nu på Mamma Mia filmen som är på tvn, har sett den tusentals gånger och även på bio. Men man tröttnar aldrig på den, kan se den massor mer och inte tröttna på den. 

Den är iallafall en väldigt sevärd film om ni inte har sett den, så ta och se den för ni kommer inte ångra er.

 

Blir och sova om några timmar, annars vet jag inte vad som händer mer idag. Skriver igen, som vanligt när jag hinner och kan etc!

   

 

 

 

Av mallan elle - 30 december 2016 15:31

Kom till mamma igårkväll, fick skjuts av pappa hit för orkade inte köra själv osv.. Har ju varit sjuk, men mår bättre och är helt enkelt på bättringsvägen. 


Idag har det blivit pluggande på uppgifter i svenska 3, fixat jobbansökningar också. Så har varit en "to do list"-dag idag, har bara tagit pauser när jag har ätit, hehe. Det blir att göra det resten av dagen också, ska nog försöka gå ut en sväng sedan på en promenad.


Ett beroende som jag har fått, är att lyssna på podden Den friska Wargen med Viktor Frisk och Ida Warg. Lyssnade på ett bland annat när jag skulle sova igår, för hade jätte svårt att sova då. Nu har jag gjort det, under tiden jag har pluggat och har faktiskt gjort det mycket lättare att få saker gjort osv.


 


Av mallan elle - 27 december 2016 17:35

Har varit ute med hunden för det mesta idag, annars har jag sett på filmer. Försöker bli frisk också osv.. Ser på filmen Älska mig nu, har sett den innan & känner halvt huvudpersonen. Den filmen är verkligen sevärd, så ta & se den om du inte har gjort det. Aja, men skriver igen som vanligt när jag kan.

Av mallan elle - 27 december 2016 09:02

Kommer vara hundvakter några dagar för några bekanta, är jätte mysigt & kul & prova på & ha hund. Ser nu på tvn, ska ta & äta frukost närsomhelst osv. Skriver igen när jag kan.

ATM

Av mallan elle - 26 december 2016 17:23

Av mallan elle - 24 december 2016 10:38

Hoppas att ni alla får en toppen jul, om det inte blir så kan det även finnas ljusa stunder på ett eller annat sätt. Ha i åtanke att allting inte handlar om pengar & att alla inte har det jättebra under julen osv. Så kom ihåg att alla har någonting som inte är så kul! Hoppas att ni förstår vad jag menar, men hoppas som sagt att ni alla får iallafall en skaplig dag med snö eller inte etc.

Av mallan elle - 20 december 2016 15:44

Åt frukost & tvättade bilen direkt efter de, med mamma & Lucas. När vi var klara med de, åkte vi till badhuset & var där i några timmar. Var på bibblan & Hemköp efteråt också. Men åt även sushi & friterad kyckling & nudlar osv på en restaurang.

Kom precis hem till mamma nu, ska ta & fixa med lite tomtar. När jag har gjort de, blir det faktiskt & läsa lite. Har en bok jag inte har läst klart & vill få tummen ur & läsa klart den för en gångs skull.

Men skriver igen när jag kan, som vanligt.

Presentation


Hej!
Är en 20-årig tjej som bloggar om sin vardag, allt runt om kring mig alltså!
Hade bloggen med en kompis förut.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards