mallanelleking

Alla inlägg den 29 november 2013

Av mallan elle - 29 november 2013 19:40

Av mallan elle - 29 november 2013 19:10

Cha cha bloggen!

Tog bussen som vanligt till skolan idag, när vi hade matte så kom SYV:en på skolan och pratade om olika inriktingar och allt möjligt, våran ena mentor kom och prata oxå.

Sen när vi hade hälsopedagogik så fick vi sluta 1 timme tidigare så jag tog 12:20 bussen hem. 

Satt med Jasmine på bussen och pratade om allt möjligt, vi hördes nog säkert över hela bussen    

Sen när jag hade gått av bussen så gick jag faktiskt hem hela vägen idag, tog ca 1 timme, det är ca 4km totalt.

Var lite komiskt för när jag kom hem och gick in igenom dörren blev pappa så himla förvånad över att jag var hemma för jag skulle komma med en senare buss och han brukar alltid hämta mig. 

VI började direkt med historia inlämningen som jag har tills på söndag, den är klar men ska endå så fixa lite mer imorgon osv..
Är min pappas födelsedag imorgon oxå, få får man gå upp tidigt och fixa så att han får frukost på sängen    

Kollar på en bra film nu på teven som är spännande, sen vet jag inte vad jag ska göra, men vi ses.
Blir godnattinlägg nu så att jag inte glömmer det!   

   

Av mallan elle - 29 november 2013 19:00

           

Av mallan elle - 29 november 2013 18:59

Cha cha bloggen!

Förlåt för att jag inte skrev igår, hann verkligen inte.

Var iskolan som vanligt, när vi hade människors miljöer så fick vi gå och kolla på dom som är från Zambia när dom uppträde eller jobba vidare. Jag, Vicki och Alice gick & kollade på de sen gick vi och åt i maten.

Efter det var våra lektioner inställda för då skulle vi tydligen kolla på uppträdandet igen och då gick jag, Vicki, Matilda och några mer upp och dansade med dom för man fick gå upp i slutet och dansa med dom, det var askul!! 

Efter de kom några av dom till ett klassrum så fick vi lite information om Zambia och sen så satte vi oss i grupper och fick fråga olika frågor, fick prata engelska med dom för dom kan inte engelska. 

Dom var verkligen jätte snälla och dom bjuder verkligen på sig själva. Efter det väntade jag med Alice, Emelie och Sandra en stund, Dom gick till typ ett möte och jag gick till sjukhuset för skulle dit för privata skäl.

Efter det åkte jag och mamma till Matmagasinet och handlade, satt i bilen och väntade då, sen kom pappa till mamma då åkte vi till vollybollen, åt hos mamma innan oxå och bytte om.

Efter träningen åkte vi hem, har börjat övningsköra så körde sista biten hem   

När vi kom hem gick jag och lade mig direkt.
Bilder ifrån när dom uppträde kommer i det nästa inlägget.

           

Presentation


Hej!
Är en 20-årig tjej som bloggar om sin vardag, allt runt om kring mig alltså!
Hade bloggen med en kompis förut.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards